Ogólne warunki sprzedaży
§ 1.
Postanowienia Ogólne
-
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie do wszelkich umów sprzedaży towarów lub usług, których stroną sprzedającą jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą Tersteel Group Sp. z o.o. (zwana dalej: „Tersteel”).
-
Poniższe wyrażenia zastosowane w OWS oznaczają:
- Tersteel Group Sp. z o.o. (zwany także „Sprzedawcą”) – Tersteel Group Sp. z.o.o. z siedzibą w Łojki (42-290) przy ul. Długiej 4, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0001011326, NIP: 622-268-12-80, kapitał zakładowy 1.003.000,00 zł (w całości opłacony);
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która złożyła Zamówienie do Tersteel Group Sp. z.o.o.;
- OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Tersteel Group Sp. z.o.o.
-
Przedmiotem niniejszych OWS jest określenie szczegółowo zasad, na podstawie których Sprzedawca zobowiązuje się sprzedawać swoje towary i usługi, tj. określenie sposobu składania i przyjmowania zamówień, terminów i zasad dostaw, terminów płatności, zasad reklamacji i gwarancji oraz zasad odpowiedzialności Tersteel Group Sp. z o.o. z tytułu sprzedaży.
-
OWS stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży towarów lub usług, których stroną jest Tersteel Group Sp. z o.o., chyba, że strony umowy wyraźnie postanowiły na piśmie o wyłączeniu zastosowania OWS albo też o wyłączeniu niektórych postanowień OWS.
-
OWS są udostępnione w postaci elektronicznej na stronie internetowej Tersteel Group: www.tersteel.pl.
§ 2.
Zamówienie
-
Kupujący składa zamówienie w formie pisemnej (kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny z formą pisemną), elektronicznej (wiadomość e-mail), dokumentowej (np. krótka wiadomość tekstowa) lub osobiście na rzecz przedstawiciela Tersteel Group Sp. z.o.o. Zamówienie jest skuteczne i wiążące dla Sprzedawcy, pod warunkiem, że potwierdzi on Kupującemu jego istotne elementy. Zamówienie jest potwierdzane jest przez Sprzedawcę w jednej z powyższych form. Przyjmuje się, że zamówienie jest złożone przez osoby upoważnione do reprezentacji Kupującego lub osoby posiadające pełnomocnictwo do dokonywania zamówień w imieniu Kupującego. W przypadku składania zamówienia przez osoby działające w imieniu Kupującego na podstawie pełnomocnictwa, do zamówienia należy dołączyć dokument pełnomocnictwa.
-
Wszelkie zmiany lub uzupełnienia wprowadzone przez Kupującego do zamówienia, a nie potwierdzone przez Sprzedawcę, uważa się za niezastrzeżone i niewiążące.
-
Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszych OWS.
-
Zamówienie składane przez Kupującego powinno zawierać co najmniej następujące elementy:
- dane identyfikujące Kupującego (pełna nazwa, adres, NIP, KRS, osoba kontaktowa);
- opis towaru lub usługi (rodzaj, wymiary, ilość, waga, gatunek, itp.);
- rodzaj transportu (odbiór własny, dostawa przez Sprzedawcę);
- dokładne miejsce dostawy (warunki dostawy);
- podpis przedstawiciela Kupującego.
-
W potwierdzeniu zamówienie Sprzedawca przekaże Kupującemu następujące informacje:
- cenę towaru lub usługi (w razie wątpliwości przyjmuje się, że Sprzedawca podał cenę netto);
- termin dostawy;
- potwierdzenie sposobu transportu.
-
Strony zgodnie wyłączają zapis art. 682 k.c. (tj. milczące przyjęcie oferty).
-
O ile Strony nie ustalą inaczej, dopuszczalna jest realizacja zamówienia wg tolerancji wagowej +/- 5% dla każdej pozycji i całości zamówienia.
-
Umowę miedzy Sprzedawcą a Kupującym uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia, chyba że strony postanowią inaczej. Sprzedawca nie jest zobowiązany do realizacji zamówień niepotwierdzonych przez Sprzedawcę.
-
W przypadku modyfikacji zamówienia Kupującego przez Sprzedawcę (np. w zakresie terminu dostawy), Kupujący jest zobowiązany do potwierdzenia zmodyfikowanego zamówienia. W przypadku niezgłoszenia sprzeciwu w stosunku do zmodyfikowanego zamówienia w terminie 3 (trzech) dni roboczych od daty jego otrzymania, uznaje się, że Kupujący zaakceptował zamówienie o treści zmodyfikowanej przez Sprzedawcę.
-
Odstąpienie (rezygnacja) Kupującego od zamówienia potwierdzonego przez Sprzedawcę spowoduje, że Sprzedawca uprawniony będzie do obciążenia Kupującego karą umowną w wysokości do 20% wartości zamówienia. Ponadto, Sprzedawca może dochodzić od Kupującego odszkodowania uzupełniającego, w kwocie przenoszącej wartość kary umownej, na zasadach ogólnych.
§ 3
Cena
-
Podstawą ustalenia cen sprzedaży jest aktualny cennik sprzedaży lub oferta złożona przez Sprzedawcę na podstawie zapytania Kupującego.
-
Wszelkie dane zawarte w prospektach, katalogach, ulotkach, ogłoszeniach, cennikach i innych materiałach Sprzedawcy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
-
Ceny są podane w złotych polskich bez podatku VAT, o ile inaczej nie ustalono. Do kwot, o których mowa w zdaniu poprzednim doliczony zostanie podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 4
Dostawa
-
Sprzedawca podejmie wszelkie możliwe starania, aby dostawa została zrealizowana w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia. W sytuacji, gdy Sprzedawca, z przyczyn od niego niezależnych w tym będących skutkiem siły wyższej, nie będzie w stanie dostarczyć zamówionych wyrobów w terminie wcześniej uzgodnionym przez strony, niezwłocznie powiadomi w formie elektronicznej o tym fakcie Kupującego i wskaże możliwie najbliższy termin dostawy. Powyższą sytuacja nie uprawnia Kupującego od odstąpienia od umowy sprzedaży oraz kierowania roszczeń z tego tytułu wobec Sprzedawcy.
-
Pod pojęciem siły wyższej rozumie się zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie można zapobiec, m.in. wojna, stany wyjątkowe, stan epidemii, klęski żywiołowe, strajki, działania lub zaniechania dostawców materiałów służących do produkcji wyrobów, ograniczenia w dostawie energii oraz innych mediów niezbędnych do produkcji spowodowane przyczynami niezależnymi od Sprzedawcy i inne.
-
Z chwilą przekazania wyrobów spedytorowi lub przewoźnikowi, lub z chwilą wydania wyrobu z magazynu, ryzyko jego utraty, uszkodzenia lub zniszczenia przechodzi na Kupującego.
-
Wszelkie koszty związane z załadunkiem, mocowaniem wyrobów oraz zabezpieczeniem ponosi Kupujący.
-
W przypadku gdy wymagane jest oznakowanie towarów, będzie ono dokonywane zgodnie z normami przyjętymi przez Sprzedawcę, o ile nie ustalono inaczej.
§ 5
Transport i odbiór
-
Towary są dostarczane bez opakowania i niezabezpieczone przed korozją, chyba że strony postanowią inaczej. Wszelkie ustalone przez strony formy opakowania towarów zostaną wykonane za dodatkową opłatą. W przypadku, gdy towary nie są odbierane przez Kupującego jego własnym transportem, ani poprzez transport przez niego zlecony, Sprzedawca dokona wyboru formy i środka transportu na koszt i ryzyko Kupującego.
-
W przypadku, gdy towary są odbierane przez Kupującego jego własnym transportem, osoba działająca w imieniu lub na zlecenie Kupującego zobowiązana jest przedstawić stosowne upoważnienie do odbioru towarów, podpisane przez osoby upoważnione do działania w imieniu Kupującego.
-
Sprzedawca ma prawo odmówić wydania wyrobów osobie, która nie posiada upoważnienia Kupującego albo nie potwierdziła swojej tożsamości.
-
Jeżeli Kupujący nie odbierze towarów w ustalonym terminie lub nie zaakceptuje miejsca oraz czasu dostawy wyrobów lub nie dostarczy wymaganej instrukcji wysyłkowej, to Sprzedawca jest uprawniony do przechowania towarów na koszt i ryzyko Kupującego, o czym powiadomi Kupującego. Z chwilą takiego powiadomienia towar uznaje się za odebrany przez Kupującego, co oznacza, że jest on zobowiązany do zapłaty ceny towaru. W takim przypadku Sprzedawca ma także prawo wstrzymać się z realizacją pozostałych zamówień Kupującego.
-
W przypadku wskazanym powyżej, Kupujący będzie obciążony kosztami przechowania, w wysokości 0,2% wartości netto towarów, za każdy dzień przechowania.
-
W przypadku nieodebrania przez Kupującego zakupionych towarów, będących przedmiotem przechowania zgodnie z powyższymi postanowieniami, w terminie 14 (czternastu) dni od ustalonego terminu odbioru, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży i obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 20% wartości netto zamówionych towarów.
§ 6
Odstąpienie Sprzedawcy od umowy
-
W okresie od dnia doręczenia Kupującemu potwierdzenia zamówienia do wskazanego w zamówieniu terminu dostawy (odbioru) towarów, Sprzedawca ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w całości lub w części, z ważnych powodów, w tym jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy nie będzie on w stanie wykonać umowy w całości lub w części.
-
Odstąpienie od umowy sprzedaży wymaga formy pisemnej albo formy elektronicznej (wiadomość e-mail).
-
W przypadku odstąpienia od umowy przez Sprzedaży z powyższych przyczyn, Kupującemu nie przysługują w stosunku do Sprzedawcy żadne roszczenia.
§ 7
Zapłata ceny towarów
-
Wszelkie płatności na rzecz Sprzedawcy winny być dokonane w formie przelewu bankowego, w terminie i na rachunek Sprzedawcy podany na fakturze.
-
Za płatność w terminie rozumiana jest data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w kwocie brutto.
-
Kupujący nie ma prawa dokonania potrącenia wzajemnych wierzytelności z wierzytelnością Sprzedawcy z tytułu ceny towarów lub usług, chyba, że wierzytelności Kupującego zostały stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu albo ugodą sądową.
-
Zmiana terminu zapłaty wymaga w każdym przypadku zgody Sprzedawcy.
-
W sytuacji wystąpienia opóźnień w realizacji płatności przez Kupującego, będącego osobą osobą fizyczną Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, na podstawie ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
-
W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny towarów, Sprzedawca może wstrzymać wykonanie kolejnych zamówień Kupującego.
-
Do momentu zapłaty ceny towarów, Sprzedawcy przysługuje prawo własności towarów. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny towarów przekraczającego 14 (czternaście) dni, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu towarów dostarczonych Kupującemu.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zbycia wierzytelności z tytułu ceny towarów przysługujących wobec Kupującego, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody Kupującego.
§ 8
Rękojmia za wady towarów
-
Kupujący zobowiązany jest na swój koszt dokonać kontroli jakości oraz ilości wyrobów niezwłocznie po dostawie towarów. W przypadku wystąpienia wad towarów, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zgłoszenia reklamacyjnego do Sprzedawcy.
-
Stwierdzenie wad towarów, czy rozpoczęcie procedury reklamacyjnej przez Kupującego nie zwalnia go z obowiązku zapłaty za dostarczony wyrób lub wykonane usługi, szczególnie co do niewadliwej części dostawy.
-
Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady jakościowe towarów, jeżeli nie zgłosi reklamacji w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od dnia stwierdzenia wad towarów. Niezależnie od powyższego, Kupujący w każdym przypadku traci uprawnienia z tytułu rękojmi w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia dostawy (odbioru) towarów (dotyczy to także wad ukrytych towarów).
-
Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady ilościowe towarów (dostarczona ilość towarów niezgodna z zamówieniem), jeśli nie zgłosi reklamacji Sprzedawcy w momencie dostawy (odbioru) towarów.
-
Zgłoszenia reklamacji Sprzedawca przyjmuje w formie elektronicznej. Warunkiem terminowego rozpatrzenia reklamacji jest przesłanie zgłoszenie na adres e-mail: biuro@tersteel.pl albo na adres poczty elektronicznej przedstawiciela Sprzedawcy, który dokonał potwierdzenia zamówienia.
-
Dla potrzeb należytego rozpatrzenia reklamacji, Kupujący zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy wszystkich danych wskazanych w „Instrukcji Zgłaszania Reklamacji” stanowiącej załącznik do niniejszych OWS, a także umożliwienia dostępu do miejsca, w którym znajdują się towary i dokonania przez Sprzedawcę ich oględzin albo badań laboratoryjnych. Niewłaściwe sformułowanie reklamacji albo nieprzekazanie wszystkich informacji wymienionych w „Instrukcji Zgłaszania Reklamacji” może opóźnić jej rozpatrzenie albo skutkować jej nieuwzględnieniem.
-
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis wad towarów i dowody na istnienie wad.
-
Sprzedawca odmówi uwzględnienia reklamacji, gdy wyrób został niewłaściwie transportowany, zastosowany lub składowany przez Kupującego.
-
Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia jej doręczenia.
-
W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca według własnego wyboru naprawi lub wymieni wyrób wadliwy na wolny od wad, w najbliższym możliwym dla Sprzedawcy terminie.
-
W sytuacji, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy wymiana lub naprawa wyrobu jest niemożliwa albo byłaby związana z niewspółmiernymi w stosunku do wartości wadliwego towaru kosztami, wówczas Sprzedawca obniży wynagrodzenie o wartość wadliwych towarów.
-
Zwrot wadliwych wyrobów następuje w miejscu, wskazanym w reklamacji złożonej Sprzedawcy. Kupujący ma obowiązek przygotować wadliwe wyroby do załadunku i odbioru przez Sprzedawcę. Koszty zwrotu wadliwego towaru i transportu nowych towarów wolnych od wad ponosi Sprzedawca.
-
W przypadku ustalenia, że zgłoszenie reklamacyjne jest nieuzasadnione, Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami rozpatrzenia reklamacji, w szczególności kosztami transportu i kontroli jakości.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za straty i utracone korzyści Kupującego wynikające z faktu złożenia i uwzględnienia reklamacji.
-
Badania techniczne wykonane bez zgody Sprzedawcy są wykonywane na ryzyko i koszt Kupującego.
-
Uszkodzenie lub usunięcie danych identyfikujących towary może spowodować odrzucenie reklamacji.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towarów powstałe z winy Kupującego, w szczególności uszkodzenia mechaniczne powstałe z winy Kupującego, np. w wyniku niewłaściwego rozładunku, składowania i innych czynności transportowych lub montażowych.
-
W każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi ustaje z chwilą zabudowy, połączenia, pomieszania lub przetworzenia towarów.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy nie dotyczy przypadków, w których Kupujący w chwili wydania wyrobu wiedział o wadzie lub mógł ją zauważyć.
-
W zakresie, w jakim osoba trzecia skieruje roszczenie do Sprzedawcy związane z wadami towarów zakupionych przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest zwolnić Sprzedawcę z odpowiedzialności w zakresie, w jakim Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności na gruncie postanowień niniejszych OWS.
-
Łączny zakres odpowiedzialności Sprzedawcy w stosunku do Kupującego, niezależnie od jej podstawy, ograniczony jest do wartości netto umowy, której przedmiotem były wadliwe towary.
§ 9
Postanowienia końcowe
-
Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym dotyczące umów powstałych w związku ze stosowaniem niniejszych OWS będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
-
Sprzedawca oświadcza, że zostały u niego wdrożone zasady ochrony i nadzoru przetwarzania danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
-
W przypadku sprzeczności między warunkami zamówienia a treścią niniejszych OWS, zastosowanie mają warunki zamówienia.
-
W przypadku gdy u Kupującego także obowiązują ogólne warunki kupna, w relacjach między Kupującym a Sprzedawcą zastosowanie znajdują wyłącznie niniejsze OWS.
-
Wszelka korespondencja prowadzona jest w formie pisemnej lub w formie wiadomości e-mail i doręczana na adresy Stron wskazane w umowie lub potwierdzonych zamówieniach.
-
Strony zobowiązują się do wzajemnego informowania się o każdej zmianie adresu do korespondencji. W przypadku zaniechania tego obowiązku, korespondencję wysłaną na adres dotychczasowy uznaje się za doręczoną prawidłowo.
-
Kupujący nie może bez uprzedniej zgody Sprzedawcy, udzielonej na piśmie pod rygorem nieważności, przenieść na osoby trzecie całości lub części jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z umowy lub OWS.
-
W celu uniknięcia potencjalnych wątpliwości, Strony postanawiają, że jeżeli jakakolwiek część OWS lub umowy zostanie uznana za nieważną, bezskuteczną lub w inny sposób prawnie wadliwą, pozostałe jej postanowienia pozostają w mocy. W odniesieniu do postanowień uznanych za nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne, Strony wynegocjują w dobrej wierze, w stopniu, w jakim to możliwe, alternatywne postanowienia, które będą ważne i wykonalne oraz będą odzwierciedlały pierwotny zamiar Stron.
-
OWS wraz z umową (potwierdzonym zamówieniem) stanowią całość uzgodnień między Stronami w zakresie objętym przedmiotem umowy. Umowa oraz OWS zastępują wszelkie wcześniejsze ustalenia pomiędzy Stronami w zakresie objętym przedmiotem umowy.