Ogólne warunki sprzedaży

§ 1.

Postanowienia Ogólne

 

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie do wszelkich umów sprzedaży towarów lub usług, których stroną sprzedającą jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą Tersteel Group Sp. z o.o. (zwana dalej: „Tersteel”).

  2. Poniższe wyrażenia zastosowane w OWS oznaczają:

    1. Tersteel Group Sp. z o.o. (zwany także „Sprzedawcą”) – Tersteel Group Sp. z.o.o. z siedzibą w Łojki (42-290) przy ul. Długiej 4, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0001011326, NIP: 622-268-12-80, kapitał zakładowy 1.003.000,00 zł (w całości opłacony);
    2. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która złożyła Zamówienie do Tersteel Group Sp. z.o.o.;
    3. OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Tersteel Group Sp. z.o.o.
  3. Przedmiotem niniejszych OWS jest określenie szczegółowo zasad, na podstawie których Sprzedawca zobowiązuje się sprzedawać swoje towary i usługi, tj. określenie sposobu składania i przyjmowania zamówień, terminów i zasad dostaw, terminów płatności, zasad reklamacji i gwarancji oraz zasad odpowiedzialności Tersteel Group Sp. z o.o. z tytułu sprzedaży.

  4. OWS stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży towarów lub usług, których stroną jest Tersteel Group Sp. z o.o., chyba, że strony umowy wyraźnie postanowiły na piśmie o wyłączeniu zastosowania OWS albo też o wyłączeniu niektórych postanowień OWS.

  5. OWS są udostępnione w postaci elektronicznej na stronie internetowej Tersteel Group: www.tersteel.pl.

 

§ 2.

Zamówienie

 

  1. Kupujący składa zamówienie w formie pisemnej (kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny z formą pisemną), elektronicznej (wiadomość e-mail), dokumentowej (np. krótka wiadomość tekstowa) lub osobiście na rzecz przedstawiciela Tersteel Group Sp. z.o.o. Zamówienie jest skuteczne i wiążące dla Sprzedawcy, pod warunkiem, że potwierdzi on Kupującemu jego istotne elementy. Zamówienie jest potwierdzane jest przez Sprzedawcę w jednej z powyższych form. Przyjmuje się, że zamówienie jest złożone przez osoby upoważnione do reprezentacji Kupującego lub osoby posiadające pełnomocnictwo do dokonywania zamówień w imieniu Kupującego. W przypadku składania zamówienia przez osoby działające w imieniu Kupującego na podstawie pełnomocnictwa, do zamówienia należy dołączyć dokument pełnomocnictwa.

  2. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia wprowadzone przez Kupującego do zamówienia, a nie potwierdzone przez Sprzedawcę, uważa się za niezastrzeżone i niewiążące.

  3. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszych OWS.

  4. Zamówienie składane przez Kupującego powinno zawierać co najmniej następujące elementy:

    1. dane identyfikujące Kupującego (pełna nazwa, adres, NIP, KRS, osoba kontaktowa);
    2. opis towaru lub usługi (rodzaj, wymiary, ilość, waga, gatunek, itp.);
    3. rodzaj transportu (odbiór własny, dostawa przez Sprzedawcę);
    4. dokładne miejsce dostawy (warunki dostawy);
    5. podpis przedstawiciela Kupującego.
  5. W potwierdzeniu zamówienie Sprzedawca przekaże Kupującemu następujące informacje:

    1. cenę towaru lub usługi (w razie wątpliwości przyjmuje się, że Sprzedawca podał cenę netto);
    2. termin dostawy;
    3. potwierdzenie sposobu transportu.
  6. Strony zgodnie wyłączają zapis art. 682 k.c. (tj. milczące przyjęcie oferty).

  7. O ile Strony nie ustalą inaczej, dopuszczalna jest realizacja zamówienia wg tolerancji wagowej +/- 5% dla każdej pozycji i całości zamówienia.

  8. Umowę miedzy Sprzedawcą a Kupującym uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia, chyba że strony postanowią inaczej. Sprzedawca nie jest zobowiązany do realizacji zamówień niepotwierdzonych przez Sprzedawcę.

  9. W przypadku modyfikacji zamówienia Kupującego przez Sprzedawcę (np. w zakresie terminu dostawy), Kupujący jest zobowiązany do potwierdzenia zmodyfikowanego zamówienia. W przypadku niezgłoszenia sprzeciwu w stosunku do zmodyfikowanego zamówienia w terminie 3 (trzech) dni roboczych od daty jego otrzymania, uznaje się, że Kupujący zaakceptował zamówienie o treści zmodyfikowanej przez Sprzedawcę.

  10. Odstąpienie (rezygnacja) Kupującego od zamówienia potwierdzonego przez Sprzedawcę spowoduje, że Sprzedawca uprawniony będzie do obciążenia Kupującego karą umowną w wysokości do 20% wartości zamówienia. Ponadto, Sprzedawca może dochodzić od Kupującego odszkodowania uzupełniającego, w kwocie przenoszącej wartość kary umownej, na zasadach ogólnych.

 

§ 3

Cena

 

  1. Podstawą ustalenia cen sprzedaży jest aktualny cennik sprzedaży lub oferta złożona przez Sprzedawcę na podstawie zapytania Kupującego.

  2. Wszelkie dane zawarte w prospektach, katalogach, ulotkach, ogłoszeniach, cennikach i innych materiałach Sprzedawcy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

  3. Ceny są podane w złotych polskich bez podatku VAT, o ile inaczej nie ustalono. Do kwot, o których mowa w zdaniu poprzednim doliczony zostanie podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

§ 4

Dostawa

 

  1. Sprzedawca podejmie wszelkie możliwe starania, aby dostawa została zrealizowana w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia. W sytuacji, gdy Sprzedawca, z przyczyn od niego niezależnych w tym będących skutkiem siły wyższej, nie będzie w stanie dostarczyć zamówionych wyrobów w terminie wcześniej uzgodnionym przez strony, niezwłocznie powiadomi w formie elektronicznej o tym fakcie Kupującego i wskaże możliwie najbliższy termin dostawy. Powyższą sytuacja nie uprawnia Kupującego od odstąpienia od umowy sprzedaży oraz kierowania roszczeń z tego tytułu wobec Sprzedawcy.

  2. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie można zapobiec, m.in. wojna, stany wyjątkowe, stan epidemii, klęski żywiołowe, strajki, działania lub zaniechania dostawców materiałów służących do produkcji wyrobów, ograniczenia w dostawie energii oraz innych mediów niezbędnych do produkcji spowodowane przyczynami niezależnymi od Sprzedawcy i inne.

  3. Z chwilą przekazania wyrobów spedytorowi lub przewoźnikowi, lub z chwilą wydania wyrobu z magazynu, ryzyko jego utraty, uszkodzenia lub zniszczenia przechodzi na Kupującego.

  4. Wszelkie koszty związane z załadunkiem, mocowaniem wyrobów oraz zabezpieczeniem ponosi Kupujący.

  5. W przypadku gdy wymagane jest oznakowanie towarów, będzie ono dokonywane zgodnie z normami przyjętymi przez Sprzedawcę, o ile nie ustalono inaczej.

 

§ 5

Transport i odbiór

 

  1. Towary są dostarczane bez opakowania i niezabezpieczone przed korozją, chyba że strony postanowią inaczej. Wszelkie ustalone przez strony formy opakowania towarów zostaną wykonane za dodatkową opłatą. W przypadku, gdy towary nie są odbierane przez Kupującego jego własnym transportem, ani poprzez transport przez niego zlecony, Sprzedawca dokona wyboru formy i środka transportu na koszt i ryzyko Kupującego.

  2. W przypadku, gdy towary są odbierane przez Kupującego jego własnym transportem, osoba działająca w imieniu lub na zlecenie Kupującego zobowiązana jest przedstawić stosowne upoważnienie do odbioru towarów, podpisane przez osoby upoważnione do działania w imieniu Kupującego.

  3. Sprzedawca ma prawo odmówić wydania wyrobów osobie, która nie posiada upoważnienia Kupującego albo nie potwierdziła swojej tożsamości.

  4. Jeżeli Kupujący nie odbierze towarów w ustalonym terminie lub nie zaakceptuje miejsca oraz czasu dostawy wyrobów lub nie dostarczy wymaganej instrukcji wysyłkowej, to Sprzedawca jest uprawniony do przechowania towarów na koszt i ryzyko Kupującego, o czym powiadomi Kupującego. Z chwilą takiego powiadomienia towar uznaje się za odebrany przez Kupującego, co oznacza, że jest on zobowiązany do zapłaty ceny towaru. W takim przypadku Sprzedawca ma także prawo wstrzymać się z realizacją pozostałych zamówień Kupującego.

  5. W przypadku wskazanym powyżej, Kupujący będzie obciążony kosztami przechowania, w wysokości 0,2% wartości netto towarów, za każdy dzień przechowania.

  6. W przypadku nieodebrania przez Kupującego zakupionych towarów, będących przedmiotem przechowania zgodnie z powyższymi postanowieniami, w terminie 14 (czternastu) dni od ustalonego terminu odbioru, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży i obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 20% wartości netto zamówionych towarów.

 

§ 6

Odstąpienie Sprzedawcy od umowy

 

  1. W okresie od dnia doręczenia Kupującemu potwierdzenia zamówienia do wskazanego w zamówieniu terminu dostawy (odbioru) towarów, Sprzedawca ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w całości lub w części, z ważnych powodów, w tym jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy nie będzie on w stanie wykonać umowy w całości lub w części.

  2. Odstąpienie od umowy sprzedaży wymaga formy pisemnej albo formy elektronicznej (wiadomość e-mail).

  3. W przypadku odstąpienia od umowy przez Sprzedaży z powyższych przyczyn, Kupującemu nie przysługują w stosunku do Sprzedawcy żadne roszczenia.

 

§ 7

Zapłata ceny towarów

 

  1. Wszelkie płatności na rzecz Sprzedawcy winny być dokonane w formie przelewu bankowego, w terminie i na rachunek Sprzedawcy podany na fakturze.

  2. Za płatność w terminie rozumiana jest data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w kwocie brutto.

  3. Kupujący nie ma prawa dokonania potrącenia wzajemnych wierzytelności z wierzytelnością Sprzedawcy z tytułu ceny towarów lub usług, chyba, że wierzytelności Kupującego zostały stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu albo ugodą sądową.

  4. Zmiana terminu zapłaty wymaga w każdym przypadku zgody Sprzedawcy.

  5. W sytuacji wystąpienia opóźnień w realizacji płatności przez Kupującego, będącego osobą osobą fizyczną Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, na podstawie ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

  6. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny towarów, Sprzedawca może wstrzymać wykonanie kolejnych zamówień Kupującego.

  7. Do momentu zapłaty ceny towarów, Sprzedawcy przysługuje prawo własności towarów. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny towarów przekraczającego 14 (czternaście) dni, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu towarów dostarczonych Kupującemu.

  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zbycia wierzytelności z tytułu ceny towarów przysługujących wobec Kupującego, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody Kupującego.

 


§ 8

Rękojmia za wady towarów

 

  1. Kupujący zobowiązany jest na swój koszt dokonać kontroli jakości oraz ilości wyrobów niezwłocznie po dostawie towarów. W przypadku wystąpienia wad towarów, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zgłoszenia reklamacyjnego do Sprzedawcy.

  2. Stwierdzenie wad towarów, czy rozpoczęcie procedury reklamacyjnej przez Kupującego nie zwalnia go z obowiązku zapłaty za dostarczony wyrób lub wykonane usługi, szczególnie co do niewadliwej części dostawy.

  3. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady jakościowe towarów, jeżeli nie zgłosi reklamacji w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od dnia stwierdzenia wad towarów. Niezależnie od powyższego, Kupujący w każdym przypadku traci uprawnienia z tytułu rękojmi w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia dostawy (odbioru) towarów (dotyczy to także wad ukrytych towarów).

  4. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady ilościowe towarów (dostarczona ilość towarów niezgodna z zamówieniem), jeśli nie zgłosi reklamacji Sprzedawcy w momencie dostawy (odbioru) towarów.

  5. Zgłoszenia reklamacji Sprzedawca przyjmuje w formie elektronicznej. Warunkiem terminowego rozpatrzenia reklamacji jest przesłanie zgłoszenie na adres e-mail: biuro@tersteel.pl albo na adres poczty elektronicznej przedstawiciela Sprzedawcy, który dokonał potwierdzenia zamówienia.

  6. Dla potrzeb należytego rozpatrzenia reklamacji, Kupujący zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy wszystkich danych wskazanych w „Instrukcji Zgłaszania Reklamacji” stanowiącej załącznik do niniejszych OWS, a także umożliwienia dostępu do miejsca, w którym znajdują się towary i dokonania przez Sprzedawcę ich oględzin albo badań laboratoryjnych. Niewłaściwe sformułowanie reklamacji albo nieprzekazanie wszystkich informacji wymienionych w „Instrukcji Zgłaszania Reklamacji” może opóźnić jej rozpatrzenie albo skutkować jej nieuwzględnieniem.

  7. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis wad towarów i dowody na istnienie wad.

  8. Sprzedawca odmówi uwzględnienia reklamacji, gdy wyrób został niewłaściwie transportowany, zastosowany lub składowany przez Kupującego.

  9. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia jej doręczenia.

  10. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca według własnego wyboru naprawi lub wymieni wyrób wadliwy na wolny od wad, w najbliższym możliwym dla Sprzedawcy terminie.

  11. W sytuacji, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy wymiana lub naprawa wyrobu jest niemożliwa albo byłaby związana z niewspółmiernymi w stosunku do wartości wadliwego towaru kosztami, wówczas Sprzedawca obniży wynagrodzenie o wartość wadliwych towarów.

  12. Zwrot wadliwych wyrobów następuje w miejscu, wskazanym w reklamacji złożonej Sprzedawcy. Kupujący ma obowiązek przygotować wadliwe wyroby do załadunku i odbioru przez Sprzedawcę. Koszty zwrotu wadliwego towaru i transportu nowych towarów wolnych od wad ponosi Sprzedawca.

  13. W przypadku ustalenia, że zgłoszenie reklamacyjne jest nieuzasadnione, Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami rozpatrzenia reklamacji, w szczególności kosztami transportu i kontroli jakości.

  14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za straty i utracone korzyści Kupującego wynikające z faktu złożenia i uwzględnienia reklamacji.

  15. Badania techniczne wykonane bez zgody Sprzedawcy są wykonywane na ryzyko i koszt Kupującego.

  16. Uszkodzenie lub usunięcie danych identyfikujących towary może spowodować odrzucenie reklamacji.

  17. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towarów powstałe z winy Kupującego, w szczególności uszkodzenia mechaniczne powstałe z winy Kupującego, np. w wyniku niewłaściwego rozładunku, składowania i innych czynności transportowych lub montażowych.

  18. W każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi ustaje z chwilą zabudowy, połączenia, pomieszania lub przetworzenia towarów.

  19. Odpowiedzialność Sprzedawcy nie dotyczy przypadków, w których Kupujący w chwili wydania wyrobu wiedział o wadzie lub mógł ją zauważyć.

  20. W zakresie, w jakim osoba trzecia skieruje roszczenie do Sprzedawcy związane z wadami towarów zakupionych przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest zwolnić Sprzedawcę z odpowiedzialności w zakresie, w jakim Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności na gruncie postanowień niniejszych OWS.

  21. Łączny zakres odpowiedzialności Sprzedawcy w stosunku do Kupującego, niezależnie od jej podstawy, ograniczony jest do wartości netto umowy, której przedmiotem były wadliwe towary.

 

§ 9

Postanowienia końcowe

 

  1. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym dotyczące umów powstałych w związku ze stosowaniem niniejszych OWS będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.

  2. Sprzedawca oświadcza, że zostały u niego wdrożone zasady ochrony i nadzoru przetwarzania danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

  3. W przypadku sprzeczności między warunkami zamówienia a treścią niniejszych OWS, zastosowanie mają warunki zamówienia.

  4. W przypadku gdy u Kupującego także obowiązują ogólne warunki kupna, w relacjach między Kupującym a Sprzedawcą zastosowanie znajdują wyłącznie niniejsze OWS.

  5. Wszelka korespondencja prowadzona jest w formie pisemnej lub w formie wiadomości e-mail i doręczana na adresy Stron wskazane w umowie lub potwierdzonych zamówieniach.

  6. Strony zobowiązują się do wzajemnego informowania się o każdej zmianie adresu do korespondencji. W przypadku zaniechania tego obowiązku, korespondencję wysłaną na adres dotychczasowy uznaje się za doręczoną prawidłowo.

  7. Kupujący nie może bez uprzedniej zgody Sprzedawcy, udzielonej na piśmie pod rygorem nieważności, przenieść na osoby trzecie całości lub części jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z umowy lub OWS.

  8. W celu uniknięcia potencjalnych wątpliwości, Strony postanawiają, że jeżeli jakakolwiek część OWS lub umowy zostanie uznana za nieważną, bezskuteczną lub w inny sposób prawnie wadliwą, pozostałe jej postanowienia pozostają w mocy. W odniesieniu do postanowień uznanych za nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne, Strony wynegocjują w dobrej wierze, w stopniu, w jakim to możliwe, alternatywne postanowienia, które będą ważne i wykonalne oraz będą odzwierciedlały pierwotny zamiar Stron.

  9. OWS wraz z umową (potwierdzonym zamówieniem) stanowią całość uzgodnień między Stronami w zakresie objętym przedmiotem umowy. Umowa oraz OWS zastępują wszelkie wcześniejsze ustalenia pomiędzy Stronami w zakresie objętym przedmiotem umowy.

KONTAKT

Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta - skontaktuj się z nami.

Tersteel Group Sp. z o.o.
Długa 4, Łojki,
42-290 Blachownia
Pon - Pt 7:00 - 15:00