Instrukcja Zgłoszenia Reklamacji
Niniejsza instrukcja ma zastosowanie do wszystkich reklamacji składanych przez klientów (odbiorców towarów) Tersteel Group Sp. z o.o.
-
Podstawowe informacje
-
Numer zamówienia/wyceny
-
Numer rysunku reklamowanej pozycji, lub
-
W przypadku blachy: wytop, pasmo, grubość, długość, szerokość
-
Ilość sztuk
-
Zdjęcie oryginalnego znakowania producenta
-
Opis zgłaszanego problemu
-
Reklamacja ilościowa
-
Kontrola ilości musi zostać przeprowadzona podczas przyjęcia detali/blach w stanie dostawy
-
Skan/zdjęcie dokumentu dostawy
-
Zdjęcie obrazujące braki ilościowe
-
Reklamacja jakościowa
-
W przypadku reklamacji płaskości blachy należy przywołać normę i klasę płaskości z zamówienia
- Blachę/ detal należy położyć na płaskiej powierzchni
- W zależności czy blacha/detale są wklęsłe czy wypukłe należy użyć bloczków dystansujących bądź nie
- Należy umieścić klin pomiarowy w miejscu najwyższej odchyłki
- Wykonać zdjęcie z pomiaru klinem oraz poglądowe zdjęcie położenia liniału względem krawędzi.
- Niezgodność powinna zostać zgłoszona niezwłocznie po jej wykryciu, materiał musi znajdować się w stanie dostawy
-
W przypadku reklamacji jakości powierzchni należy przywołać normę i klasę powierzchni z zamówienia
- Wykonać zdjęcie powierzchni reklamowanej wraz z przymiarem wstęgowym obrazującym zakres problemu
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych, wżerów, zawalcowań wykonać pomiar głębokości każdej niezgodności
- Niezgodność powinna zostać zgłoszona niezwłocznie po jej wykryciu a materiał musi znajdować się w stanie dostawy
-
W przypadku reklamacji gabarytów
- Grubość należy zmierzyć suwmiarką bądź grubościomierzem i udokumentować pomiar zdjęciem
- Niezgodność dotyczącą szerokości i długości należy udokumentować dokonując pomiaru przymiarem wstęgowym od punktu zero do wyniku pomiaru
- Kontrola gabarytów musi zostać przeprowadzona podczas przyjęcia detali/blach w stanie dostawy